Vad Vi Vet.

Vad Vi Vet.

Share this post

Vad Vi Vet.
Vad Vi Vet.
Smak avgörande för att locka veggokunder
Copy link
Facebook
Email
Notes
More

Smak avgörande för att locka veggokunder

Intresset för att äta mer grönt har ökat snabbt på senare år och allt fler är intresserade av alternativ till rött kött. Det ger företag kan lägga till mer grönt på menyerna eller i sortimentet en klar konkurrensfördel.

Redaktionen's avatar
Redaktionen
Jun 20, 2020
∙ Paid

Share this post

Vad Vi Vet.
Vad Vi Vet.
Smak avgörande för att locka veggokunder
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
Share

Men att marknadsföra den gröna maten med klimatargument istället för att det smakar bra är att ta risken att kunderna uppfattar maten som mindre god och att lanseringen därmed inte går så bra som man hoppas. I avsnitt 8 av vår företagarpodd “Nästa steg” handlar om vad företag som vill kapitalisera på intresset för grön mat ska tänka på.

“Vi tror väldigt …

Keep reading with a 7-day free trial

Subscribe to Vad Vi Vet. to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 Bildningsaktiebolaget Vad Vi Vet.
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture

Share

Copy link
Facebook
Email
Notes
More