Vad Vi Vet.

Vad Vi Vet.

Share this post

Vad Vi Vet.
Vad Vi Vet.
"Uppdraget var att göra en logotyp som känns lika relevant om 50 år."
Copy link
Facebook
Email
Notes
More

"Uppdraget var att göra en logotyp som känns lika relevant om 50 år."

När Vad Vi Vet uppdaterade sin grafiska identitet tidigare i år gick uppdraget till Minna Sakaria. Här förklarar hon hur arbetet gick till och tankarna bakom det nya formspråket.

Redaktionen's avatar
Redaktionen
May 09, 2021
∙ Paid

Share this post

Vad Vi Vet.
Vad Vi Vet.
"Uppdraget var att göra en logotyp som känns lika relevant om 50 år."
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
Share

"Mitt uppdrag var att göra en logotyp som känns lika relevant om 50 år som den gör idag. Ska man lyckas med att åstadkomma en sådan tidlöshet tror jag att det är viktigt att formerna i logotypen har karaktär och inte är för 'neutrala'. Jag talar då om något som inbjuder åskådaren att titta och titta igen, något personligt. Det kan handla om ett ovanligt…

Keep reading with a 7-day free trial

Subscribe to Vad Vi Vet. to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 Bildningsaktiebolaget Vad Vi Vet.
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture

Share

Copy link
Facebook
Email
Notes
More