Vad Vi Vet.
Nästa steg
4. Icke-säljande är den mest säljande Instagramstrategin
0:00
-30:01

4. Icke-säljande är den mest säljande Instagramstrategin

Instagram har tagit över efter Facebook som den socialaste sociala kanalen. Samtidigt kämpar många företag med att förstå hur de kan dra nytta av kanalen och hur de ska använda Instagram för att fördjupa relationerna med kunderna eller driva försäljning. Vi träffar två förebilder i Ängelholm. Jättevaruhuset Boozt.com prioriterar äkthet före allt annat i sitt flöde berättar Trine Rønsbøl, Brand Activation & Strategy Director, och berättar om varför personliga bilder ger tre gånger högre engagemang än reklambilder. På Hedentorps Plantskola använder ägaren Liv Göransdotter sitt eget konto @tusenfrojd för att återskapa samma känsla av grön oas som på plantskolan och hon förklarar strategin som gett henne tusentals följare över hela landet. 

-

Nästa steg är en podd från Vad Vi Vet. På https://instagram.com/vvv.foretag delar vi med oss av råd och tips kring företagande. Du hittar oss även på LinkedIn - sök bara efter "Vad Vi Vet"! Programledare: Per Grankvist. Teknik och klippning: Jens Back. Research: Eva Dahlberg. Tack till Almi som gjort det här avsnittet möjligt! Läs mer vad de kan göra för dig på http://almi.se/tasteget


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Vad Vi Vet.
Nästa steg
Nästa steg är podden för företagare som vill lära av andra. I varje avsnitt hör du helt vanliga, vettiga företagare från hela Sverige som berättar hur de tog nästa steg i sin egen och företagets utveckling. Lärorik, underhållande och konkret. Lyssna så förstår varför "Nästa steg" blivit en av Sveriges populäraste poddar om entreprenörskap!